• همکاران فعال: 13634
  • محصولات موجود: 5389

چگونه عمر باتری گوشی را افزایش دهیم؟

همانطور که می دانید، گوشی موبایل از وسایل بسیار ضروری و پر استفاده در جوامع امروزی محسوب می شود و کاربردهای فراوانی دارد. گوشی های موبایل از اجزای پیشرفته ای بهره می برند که یکی از مهم ترین آن ها، باتری است.

 وظیفه باتری در گوشی های موبایل، تامین انرژی مورد نیاز بخش های مختلف می باشد. در این قسمت، قصد داریم به شرح راهکارهای افزایش عمر باتری گوشی بپردازیم پس با ما همراه باشید.

اموزش کامل 10 راهکار سریع و حرفه ای برای افزایش طول عمر باتری که پیشنهاد میکنیم به هیچ عنوان از دست ندهید

 

چگونه عمر باتری گوشی سامسونگ را بفهمیم؟ 

یکی از سوالاتی که ذهن کاربران را درگیر خود می سازد، این است که چگونه عمر باتری گوشی سامسونگ را متوجه شویم؟ یکی از آسان ترین راه ها برای متوجه شدن عمر باتری گوشی سامسونگ، توجه به میزان شارژ پذیری و نگهداری انرژی الکتریکی است.

البته برای تشخیص دقیق تر عمر باتری گوشی سامسونگ، باید وارد بخش تنظیمات شوید و بر روی گزینه Battery and device care کلیک کنید. پس از آن باید وارد بخش diagnostics شوید تا بتوانید از وضع فعلی باتری موبایل خود مطلع شوید. توجه داشته باشید که شما می توانید با کلیک بر روی گزینه battery status از وضعیت دقیق سلامت باتری خود نیز مطلع شوید.

مطالعه بیشتر : خرید عمده لوازم جانبی گوشی 

چگونه طول عمر باتری گوشی را افزایش دهیم؟

 

از شارژر اورجینال برای شارژ کردن باتری گوشی استفاده کنید.

یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای افزایش عمر باتری گوشی، استفاده از شارژر اورجینال است. اگر به بازار بروید و شارژرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید، می توانید متوجه اختلاف قیمت زیاد آن ها شوید. شارژرهای ارزان قیمت و نامرغوب، دارای ولتاژ کمتر یا بیش از حد مجاز بوده و توانایی شارژ کامل باتری را ندارند.

مطالعه بیشتر : پخش عمده لوازم جانبی موبایل گناوه

 استفاده از چنین شارژرهایی سبب کاهش طول عمر باتری موبایل می گردد. شارژر های اورجینال و استاندارد می توانند برق مورد نیاز باتری را به خوبی تامین نموده و آن ها را در مدت زمان بسیار کمی شارژ کنند. توجه داشته باشید که شارژر های اورجینال و مرغوب از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند.

شارژ کردن باتری گوشی در زمان مناسب

برای آن که بتوانید طول عمر باتری گوشی موبایل خود را افزایش دهید، باید آن را در زمان مناسبی شارژ کنید. بسیاری از افراد هنگام خواب شبانه موبایل خود را در شارژ قرار می دهند و روز بعد سوکت شارژر را از آن جدا می کنند. این امر سبب کاهش چندین برابری طول عمر باتری و ایجاد خطراتی همچون آتش سوزی و اتصالی می شود.

 طبق نظر کارشناسان و متخصصان، گوشی موبایل شما به مدت 3 الی 4 ساعت باید در حالت عادی شارژ شود. بهترین زمان برای شارژ موبایل، طول روز است. توجه داشته باشید که نباید حین شارژ با موبایل خود کار کنید.

مطالعه بیشتر : پخش عمده لوازم جانبی موبایل مشهد

شارژ کردن باتری گوشی در زمان مناسب

غیر فعال کردن پس زمینه اپلیکیشن های موبایل

یکی دیگر از ترفندهای بسیار مناسب و موثر برای افزایش عمر باتری گوشی، غیر فعال کردن پس زمینه اپلیکیشن های موبایل است. پس زمینه اپلیکیشن های موبایل به تنهایی مصرف برق بالایی دارند و می توانند زمان نگهداری شارژ باتری گوشی را تا 28 درصد کاهش دهند.

 از این رو، برای آن که بتوانید طول عمر باتری موبایل خود را افزایش دهید و خود را از شر هزینه های تعویض باتری خلاص کنید، بهتر است با ورود به تنظیمات، پس زمینه اپلیکیشن های موبایل را غیر فعال کنید. برای انجام این کار باید وارد تنظیمات شوید و بر روی گزینه برنامه ها کلیک کنید و تیک پس زمینه را بر روی حالت خاموش قرار دهید.

نور صفحه نمایش موبایل را کم کنید

کاهش نور صفحه نمایش موبایل نیز می تواند موجب افزایش عمر باتری گوشی شود. شاید این مسئله کمی عجیب به نظر برسد اما خوب است بدانید که بیش از 40 درصد شارژ باتری صرف نور صفحه نمایش موبایل می گردد. از این رو، شما می توانید با کاهش نور صفحه موبایل از طریق تنظیمات، طول عمر باتری را دوبرابر کنید. البته نور صفحه نمایش را بهتر است در حالت تنظیم اتوماتیک قرار دهید تا چشم های شما دچار آسیب نشوند.

مطالعه بیشتر : پخش عمده لوازم جانبی موبایل در تبریز 

تصویر موبایل در حال شارژ

انتخاب wallpaper تیره

انتخاب والپیپر یا کاغذ دیواری تیره می تواند طول عمر باتری موبایل را تا 20 درصد افزایش دهد. استفاده از کاغذ دیواری یا عکس زمینه تیره، سبب خاموش شدن بخش های غیر ضروری صفحه نمایش می شود. فراموش نکنید که این امر می تواند علاوه بر افزایش عمر باتری گوشی، طول عمر صفحه نمایش را نیز افزایش دهد.

برنامه های گوشی را در حالت night mode قرار دهید

حالت night mode یا شب، سبب تاریک شدن و کاهش نور صفحه نمایش موبایل در اپلیکیشن و برنامه های مختلف می شود. در این حالت، میزان مصرف شارژ صفحه نمایش کاهش می یابد و در نتیجه طول عمر باتری زیادتر می شود. توجه داشته باشید که برخی از برنامه ها فاقد حالت شب هستند. از این رو پیشنهاد می شود در صورت عدم نیاز به چنین اپلیکیشن هایی، برای حذف آن ها اقدام نمایید.

تنطیمات موبایل برای کاهش مصرف باتری

استفاده کردن از حالت airplane mode

اگر در طول روز به گوشی موبایل خود نیاز ندارید، بهتر است آن را در حالت هواپیما یا airplane mode قرار دهید. مدار بیس باند که وظیفه ارسال و دریافت فرکانس های مختلف را بر عهده دارد، برق بسیار زیادی مصرف می کند. زمانی که گوشی بر روی حالت عادی است، میزان شارژ باتری آن سریعا کاهش می یابد.

 شما می توانید با قرار دادن موبایل بر روی حالت هواپیما حین استراحت یا مواقع غیر ضروری، گامی بلند در عرصه افزایش عمر باتری گوشی خود بردارید و لذت ببرید. لازم به ذکر است که برقراری تماس، ارسال پیام و استفاده از اینترنت سیم کارت با گوشی در حالت هواپیما امکان پذیر نیست.

مطالعه بیشتر : خرید عمده لوازم جانبی موبایل در اصفهان

نوتیفیکیشن ها، اعلان ها و ویبره گوشی را غیر فعال کنید

نوتیفیکیشن ها یا اعلانات، بخش های مختلفی از موبایل همچون سیستم ویبره و صوتی گوشی را فعال می کنند و این امر می تواند تا 15 درصد طول عمر باتری را کاهش دهد. غیر فعال کردن نوتیفیکیشن های غیر ضروری، سبب افزایش عمر باتری گوشی تا 25 درصد و کاهش نیاز آن به شارژ پی در پی می گردد. برای انجام این کار، باید وارد تنظیمات و بخش اعلان ها یا نوتیفیکیشن شوید. در این بخش، شما می توانید تیک اعلان برنامه های غیر ضروری از جمله بازی ها را به آسانی در حالت خاموش قرار دهید.

شارژ باتری موبایل

تنظیم کردن حالت auto-lock گوشی

روشن ماندن صفحه نمایش موبایل بلا استفاده برای مدت زمان طولانی (بیش از 5 دقیقه) علاوه بر کاهش طول عمر باتری، سبب خراب شدن صفحه نمایش آن نیز می شود. بهترین راه برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی و افزایش عمر باتری گوشی، تنظیم کردن حالت قفل خودکار یا auto-lock است. برای قرار دادن موبایل بر روی حالت قفل خودکار، بایستی آن وارد تنظیمات آن شوید و بر روی گزینه صفحه نمایش کلیک کنید. بهتر است زمان قفل خودکار را در بازه 30 ثانیه الی 1 دقیقه تنظیم نمایید. البته اگر به طور مداوم از تلفن همراه هوشمند خود استفاده می کنید، باید بجای فعال سازی سیستم قفل خودکار، صفحه نمایش آن را در زمان عدم نیاز در حالت خاموش قرار دهید.

مطالعه بیشتر :خرید عمده کابل شارژ 

از داغ شدن گوشی خودداری کنید

کار کردن مداوم در مدت زمان طولانی، موجب افزایش دما و به اصطلاح داغ کردن گوشی موبایل می شود. در چنین شرایطی، باتری تحت تاثیر دمای زیاد قرار می گیرد و شارژ خود را از دست می دهد. فراموش نکنید که داغ کردن گوشی سبب کاهش طول عمر باتری نیز می شود.

از این رو برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد و افزایش عمر باتری گوشی، باید به ازای هر 60 دقیقه کار، 15 دقیقه به آن استراحت بدهید.

آپدیت کردن نرم افزارها موبایل

زمانی که نرم افزارهای تلفن همراه آپدیت و بروزرسانی نشوند، نوتیفیکیشن و اعلان آن ها به طور مداوم بر روی صفحه موبایل نمایان می گردد. علاوه بر آن، عدم آپدیت برخی از نرم افزار ها، سبب ویروسی شدن موبایل و کاهش طول عمر آن باتری آن ها می شود اما هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت؛ شما می توانید با آپدیت به موقع تمامی نرم افزار ها، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید و عمر باتری موبایل را افزایش دهید. البته خوب است بدانید که برای آپدیت نرم افزارهای مهم همچون پیامرسان و … باید به وبسایت و اپلیکیشن های معتبر همچون بازار و گوگل پلی مراجعه فرمایید.

نرم افزارهای موبایل

از نصب برنامه های سنگین خودداری کنید

برنامه های سنگین، شامل اپلیکیشن های پر حجم با گرافیک بالا هستند. استفاده از برنامه های سنگین و پر حجم، می توانند طول عمر باتری را تا 50 درصد کاهش دهند. زمانی که شما از چنین اپلیکیشن هایی استفاده می کنید، تمامی بخش های موبایل اعم از cpu، gpu، حافظه رام و … درگیر می شوند و در نتیجه میزان شارژ باتری سریعا کاهش می یابد.

به همین دلیل برای افزایش عمر باتری گوشی، بهتر است از نصب و اجرای برنامه های سنگین شدیدا خودداری کنید. البته برای اجرای برنامه سنگین ضروری، باید همراه آن از نرم افزار های محافظ باتری نیز استفاده نمایید.

از حالت battery saver برای گوشی خود استفاده کنید

یکی دیگر از راهکارهای افزایش عمر باتری گوشی، استفاده از حالت battery saver یا محافظ باتری است. حالت محافظ باتری، برنامه های غیر ضروری را در حالت خاموش قرار داده و نور صفحه موبایل را تا حدودی کاهش می دهد. علاوه بر آن، حالت battery saver، اعلان و نوتیفیکیشن های غیر ضروری را نیز به صورت خودکار متوقف می سازد. برای فعال سازی این حالت، باید در تنظیمات وارد بخش باتری شوید و تیک baterry saver را بر روی حالت روشن قرار دهید.

حالت battery saver برای گوشی

فعال کردن حالت ultra battery

بسیاری از کاربران با این سوال مواجه می شوند که چگونه می توان برنامه های غیر ضروری گوشی را در حالت محدود قرار داد؟ برای انجام این کار به منظور افزایش عمر باتری گوشی، باید وارد setting یا همان تنظیمات شوید و بر روی گزینه باتری شوید و تیک ultra battery را فعال نمایید.

البته برخی از موبایل ها همچون شیائومی سری ردمی بر روی منوی اصلی، دارای گزینه ultra battery هستند. ناگفته نماند که فعال سازی این حالت، می تواند طول عمر باتری موبایل را تا 30 درصد افزایش دهد.

برنامه افزایش طول عمر باتری گوشی

امروزه خوشبختانه در سراسر جهان، شرکت های بسیاری در زمینه ساخت برنامه و اپلیکیشن جهت افزایش عمر باتری گوشی فعالیت می کنند. از بهترین برنامه های افزایش طول عمر باتری گوشی می توان به

1-battery doctor

2-greenify

3-gsam battery monitor

4-super battery

اشاره نمود. برای نصب این نرم افزارهای پرکاربرد و پر استفاده، بهتر است به اپلیکیشن یا وبسایت های معتبری همچون گوگل پلی، مایکت، بازار و سایر سایت های مناسب مراجعه فرمایید.

افزایش طول عمر باتری

روش صحیح شارژ موبایل برای افزایش طول عمر باتری

قبل از آن که بخواهید گوشی موبایل را در حالت شارژ قرار دهید، باید میزان باتری آن را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید. اگر شارژ موبایل بیش از 20 درصد است، نباید به هیچ عنوان آن سوکت شارژر را به آن متصل کنید.

 پس از قرار دادن موبایل در حالت شارژ، باید حدود 3 الی 4 ساعت صبر کنید و قبل از رسیدن میزان شارژ به 100 درصد، شارژر را از موبایل جدا نمایید. همانطور که پیش تر اشاره شد، باید از قرار دادن گوشی در شارژ در زمان خواب شبانه شدیدا خودداری کنید.

کد افزایش شارژ باتری موبایل

جالب است بدانید که شما می توانید با استفاده از یک کد دستوری، عمر باتری گوشی خود را تا حدودی افزایش دهید و از مقدار شارژ دقیق آن بهره مند شوید. برای انجام این کار، باید وارد بخش شماره گیر موبایل خود شوید و کد *#0228# یا *# 9900# را وارد کنید و کلید تماس را فشار دهید. پس از آن باید وارد منوی start quick شوید و گزینه باتری ریست را انتخاب نمایید و منتظر ری استارت موبایل خود باشید.

کلام آخر

همانطور که در بخش های قبل اشاره شد، شما می توانید از طریق روش های بسیار زیادی برای افزایش عمر باتری موبایل خود اقدام کنید. با توجه به قیمت بالای تعویض باتری گوشی، باید حتما به نکات ذکر شده توجه بسزایی داشته باشید تا بتوانید از هزینه های سنگین تعمیرات جلوگیری نمایید.

مطالعه بیشتر :خرید عمده پرینتر 

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
Compare ×
Let's Compare! Continue shopping
X
0
    0
    خرید شما
    کارت شما خالی می باشدبازگشت به فروشگاه