• همکاران فعال: 13634
  • محصولات موجود: 5389

بهترین کارت گرافیک برای رندر

در صورتی که به نمودار پیشرفت کارت های گرافیک دقت کنید، متوجه خواهید شد که این قطعات جانبی در سال های اخیر بسیار مدرن تر شده اند. به طوری که اگر بازی های کامپیوتری امروزه را با دهه های نخست قرن 2000 میلادی مقایسه کنید میزان بهبود گرافیک و کیفیت آنها شما را شگفت زده خواهد کرد. اکنون به لطف کارت های گرافیک قدرتمندی که در بازار وجود دارد کمپانی های بازی سازی قادر هستند تا بدون وجود محدودیت های سخت افزاری به ساخت بازی بپردازند.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما دوستان گرامی را بیشتر با بهترین کارت گرافیک برای رندر آشنا کنیم. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

کارت گرافیک مناسب برای رندرینگ چه ویژگی ‌هایی دارد؟

در همین ابتدا لازم میدانیم که خدمت شما عزیزان عرض کنیم که کارت های گرافیکی که از آنها به منظور رندر تصاویر استفاده میشود، از قیمت بیشتری نسبت به دیگر کارت های گرافیک موجود در بازار برخوردار میباشند. چرا که این کارت های گرافیک برای رندر تصویر طراحی شده اند و ساختار خاصی دارند.

یکی از نخستین ویژگی هایی که حین خرید کارت گرافیک رندر باید به آن توجه کنید، مقدار حافظه VRAM آن میباشد. این حافظه در واقع وظیفه ذخیره سازی بافت ها و ساختار های مهندسی را به عهده دارد. حافظه های VRAM برای رندرگیری از مدل های سه بعدی مورد استفاده قرار میگیرند و به همین دلیل نیز هر چه میزان حافظه آنها بیشتر باشد، عملیات رندرینگ را با سرعت بالاتری انجام خواهند داد.

همانطور که میدانید مدل سازی های سه بعدی نیازمند یک کارت گرافیک قدرتمند به منظور رندر تصاویر میباشند. به همین سبب نیز قابلیت اورکلاک کارت گرافیک از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. اورکلاک به معنی افزایش تدریجی سرعت کلاک کارت گرافیک است به طوری که کارت مورد نظر داغ نکند. با استفاده از این روش شما قادر خواهید بود تا از نهایت قدرت کارت گرافیک استفاده نمایید. البته این نکته نیز لازم به ذکر است که شما تنها میتوانید سرعت کلاک و اورکلاک کارت های گرافیک را با کارت های همان نسل مقایسه کنید. چرا که کمپانی های فعال در این حوزه همواره در حال بهبود عملکرد کارت های گرافیک خود میباشند.

مطالعه بیشتر :خرید عمده لوازم جانبی موبایل مشهد 

کارت گرافیک مناسب برای رندرینگ چه ویژگی ‌هایی دارد؟

1- کارت گرافیک Nvidia RTX A6000

انویدیا یکی از بزرگترین و محبوب ترین برند های فعال در زمینه طراحی و تولید بهترین کارت گرافیک برای رندر میباشد. محصولات این کمپانی سالانه به بسیاری از کشور های جهان صادر شده و از این نظر به عنوان غول صنعت تولید انواع کارت گرافیک به شمار میرود. یکی از مدل های پرفروش کارت های گرافیک این برند در بازار های جهانی مدل  RTX A6000میباشد.

در همین اول بهتر است تا یکی از نقاط قوت این محصول کمپانی انویدیا را بررسی کنیم. نقطه قوت این کارت گرافیک نسبت به رقبای خود در بازار میزان حافظه GPU آن است. بر اساس ادعای برند انویدیا قبل از عرضه RTX A6000، این کمپانی از به‌روزترین تکنولوژی دنیا در ساخت این سری از کارت های گرافیک خود استفاده کرده است. به همین سبب نیز جدیدترین محصول خود را با یک حافظه 48 گیگابایتی GDDR6 تجهیز کرده است. به لطف وجود این حافظه سرعت کارت های گرافیک سری RTX A6000 انویدیا به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد.

همانطور که در قسمت های بالاتر این مقاله نیز به آن اشاره کردیم، یکی از ویژگی های بارز بهترین کارت گرافیک برای رندر پهنای باند حافظه آن میباشد. کارت گرافیک RTX A6000 از یک حافظه 768 گیگابایت بر ثانیه بهره میبرد که سرعت پردازش اطلاعات و دیتا های ورودی را بسیار افزایش داده است. این کارت گرافیک همچنین دارای فرم فاکتور 4.4×10.5، dual slot و full height نیز میباشد که با رابط سیستم PCIe 4.0 x16 میتواند انتخاب مناسبی برای افرادی که قصد انجام رندر های سنگین دارند باشد.

مطالعه بیشنر :پخش عمده لوازم جانبی موبایل بندر گناوه

بهترین کارت گرافیک برای رندر

2- کارت گرافیکASUS TUF RTX 4090 OC

شما عزیزان در صورتی که به دنیای تکنولوژی و فناوری سیستم های کامپیوتری علاقه داشته باشید، احتمالا زیاد با نام ایسوس برخوردار داشته اید. ایسوس یک برند نام آشنای تایوانی بوده و در زمینه های مختلفی از جمله تولید لپ تاپ، سیستم های کامپیوتری، قطعات جانبی کامپیوتر و… فعالیت میکند. یکی از محصولات به نام و پرفروش این برند کارت گرافیک ASUS TUF RTX 4090 OC آن میباشد.

یکی از دلایلی که تصمیم گرفتیم تا این کارت گرافیک ایسوس را در لیست بهترین کارت گرافیک برای رندر جای دهیم، سرعت و مقدار حافظه آن میباشد. میزان حافظه این کارت گرافیک ایسوس 24 گیگابایت بوده و سرعتی معادل 21 گیگ بر ثانیه را برای کاربر فراهم میکند. برند ایسوس با تعبیه چنین حافظه ای در کارت گرافیک خود اطمینان حاصل کرده تا جدیدترین محصولش قادر باشد تا سنگین ترین رندر تصاویر را انجام دهد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در واقع تراشه استفاده شده در این کارت گرافیک توسط کمپانی انویدیا ساخته شده است! تراشه ای که ایسوس در کارت گرافیک خود از آن استفاده کرده است در واقع تراشهNVIDIA GeForce RTX 4090 میباشد. البته این نکته نیز شایان توجه است که تراشه مورد استفاده در این کارت گرافیک بسیار قوی بوده و بسیاری از مهندسانی که قصد رندر تصاویر را دارند از کارت های گرافیکی که از این تراشه برخوردار میباشند استفاده میکنند.

رابط اتصال این کارت گرافیک رندر PCIe 4.0 x16 بوده و از فناوری خنک کننده نسل جدید طراحی فن با فناوری محوری (Axial) بهره میبرد. ضمن اینکه پره فن های کناری کارت در خلاف جهت عقربه های ساعت چرخیده که همین عامل سبب شده تا از داغ شدن بیش از حد کارت گرافیک جلوگیری شود.

مطالعه بیشتر :خرید عمده لوازم جانبی موبایل 

مدلی از کارت گرافیک

3- کارت گرافیک ASUS ROG Matrix RTX 4090 Platinum

چندی قبل بود که ایسوس جنجالی ترین محصول خود را معرفی و روانه بازار کرد. این سری از کارت های گرافیک ایسوس که به منظور رندر تصاویر مورد استفاده قرار میگیرد به عنوان سریع ترین و همچنین قوی ترین کارت گرافیک RTX 4090 جهان شناخته میشود! کارت گرافیک Matrix RTX 4090 Platinum کمپانی ایسوس قادر است تا در حالت کلاک سرعت 2.7 گیگاهرتز داشته باشد.

در مقاله های معرفی بهترین کارت گرافیک برای رندر آمده است که این محصول با تکنولوژی DLSS3 هم خوانی داشته و به طور کامل از قابلیت ری تریسینگ پشتیبانی میکند. کمپانی ایسوس در طراحی این سری از کارت های گرافیک خود از نسل چهارم هسته های Tensor به منظور عملکرد بهتر DLSS3 استفاده کرده است. همچنین این نکته نیز لازم به توجه است که برای بهبود عملکرد ری تریسینگ هسته های نسل سوم RT نیز در این کارت گرافیک وجود دارد.

یکی از بخش های جالب این کارت گرافیک طراحی سیستم خنک کننده آن میباشد. مهندسان شرکت ایسوس به منظور افزایش راندمان سیستم های خنک کننده این کارت گرافیک، سیستم انتقال حرارت فلز مایع را در آن تعبیه کردند. همچنین پمپ داخلی نیز در این کارت قرار دارد که قادر است تا سرعت مناسب جریان مایع خنک کننده را تنظیم کند. به لطف طراحی خوب و کارآمد کارت گرافیک Matrix RTX 4090 Platinum مایع خنک کننده به خوبی در بخش های مختلف کارت جریان دارد.

مطالعه بیشتر :خرید عمده کابل کامپیوتر 

4- کارت گرافیک Inno3D RTX 4090 iChill 3X

کمپانی Inno3D یکی از شرکت های قدیمی و با تجربه در زمینه ساخت انواع قطعات جانبی کامپیوتر به شمار میرود. این برند در سال 1998 در تایوان تاسیس شد و از آن پس در زمینه تولید انواع کارت های گرافیک توانست در بازار های جهانی توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. شرکت Inno3D همچنین سازنده برخی از بهترین کارت های گرافیک برای برند انویدیا نیز میباشد.

به منظور معرفی این کارت حافظه رندر بهتر است با یکی از مهمترین عواملی که نقش اساسی را در رندر تصاویر بازی میکند شروع کنیم. سرعت حافظه RTX 4090 iChill 3X در حدود 21 گیگابایت بر ثانیه بوده و نوع حافظه آن نیز GDDR6X است. به همین دلیل نیز قادر است تا اطلاعات ورودی را با سرعت بسیار بالایی پردازش و رندر کند. رزولوشن تصویری که این کارت گرافیک به شما ارائه میدهد ۷۶۸۰x۴۳۲۰ پیکسل میباشد.

کارت گرافیک RTX 4090 iChill 3X از سیستم خنک کننده مدرن و موثری نیز برخوردار است. برند Inno3D در این سری از کارت های گرافیک خود از سه فن خنک کننده استفاده میکند. به همین سبب نیز در آزمایش های انجام شده این کارت گرافیک به ندرت دچار اورهیت شدند. رابط به کار رفته در این کارت گرافیک از مدل PCI Express 4.0 بوده و حداقل منبع تغذیه مورد نیاز جدید ترین محصول کمپانی Inno3D، 850 وات میباشد.

تصویر از کارت گرافیک

5- کارت گرافیک ASUS TUF RTX 4080 OC

در ادامه لیست معرفی بهترین کارت گرافیک برای رندر نوبت به یکی دیگر از محصولات ابرکمپانی تایوانی یعنی ایسوس میرسد. این سری از کارت های گرافیک برند ایسوس دارای حافظه 16 گیگابایتی میباشند و نوع حافظه مورد استفاده در آنها نیز از نوع GDDR6X میباشد. یکی از مشخصه های قابل توجه کارت گرافیک ASUS TUF RTX 4080 OC، فرکانس هسته گرافیکی آن میباشد. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی کمپانی ایسوس این کارت گرافیک قادر است تا در حالت اورکلاک خود به فرکانس 2535 مگاهرتز برسد. همچنین این محصول برند ایسوس در حالت گیمینگ و بوست میتواند به فرکانس 2505 مگاهرتز نیز دست پیدا کند.

با دقت اعداد و ارقام ذکر شده در قسمت بالا، متوجه خواهیم شد که این کارت گرافیک میتواند برای رندر تصاویر مناسب باشد. برند ایسوس برای این سری از کارت های گرافیک خود پورت های مختلفی را نیز تعبیه کرده است. این کارت گرافیک دارای دو عدد پورت HDMI 2.1a و 3 عدد پورت DisplayPort 1.4a میباشد.

رابط اتصال مورد استفاده در این کارت گرافیک رندر از نوع PCI Express 4.0 بوده و حداقل منبع تغذیه مورد نیاز آن 750 وات میباشد. حداکثر رزولوشنی که کارت گرافیک ASUS TUF RTX 4080 OC قادر است برای شما فراهم کند، 7680 در 4320 پیکسل میباشد. همچنین یکی دیگر از نکات قابل توجه در مورد این کارت گرافیک ایسوس تعداد مانیتور قابل اتصال به آن است. شما قادر خواهید بود تا به کارت گرافیک مورد نظر تا حداکثر 4 مانیتور متصل کنید.

مطالعه بیشتر : خرید عمده تبدیل hdmi

6- کارت گرافیک ZOTAC RTX 3060 Twin Edge OC

در انتهای لیست بهترین کارت گرافیک برای رندر میرسیم به یکی از محصولات پرطرفدار برند زوتک یعنی کارت گرافیک RTX 3060 Twin Edge OC! زوتک برندی نام آشنا در صنعت تولید انواع کامپیوتر های شخصی، قطعات و تجهیزات جانبی و… میباشد.

این کارت گرافیک گیمینگ کمپانی زوتک دارای حافظه 12 گیگابایتی بوده و حافظه تعبیه شده در آن از نوع GDDR6 میباشد. سرعت پردازش اطلاعات این کارت گرافیک معادل 15 گیگابایت بر ثانیه میباشد. نکته مهمی که در خصوص فرکانس هسته گرافیکی آن باید دقت کنید، فرکانس آن در حالت بوست است. بر اساس آزمایش های انجام شده این کارت گرافیک میتواند در حالت بوست خود به فرکانسی 1807 مگاهرتز برسد.

تراشه مورد استفاده در این کارت گرافیک رندر از نوع GeForce RTX 3060 بوده و کمپانی سازنده تراشه نیز انویدیا است. رابط اتصال آن از نوع PCI Express 4.0 x16 بوده و سیستم خنک کننده این کارت گرافیک زوتک با استفاده از فن انجام میشود.

یک عکس از کارت گرافیک

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما دوستان را با بهترین کارت گرافیک برای رندر آشنا کنیم. امیدواریم که این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

مطالعه بیشتر :خرید عمده کابل شارژ

 

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
Compare ×
Let's Compare! Continue shopping
X
0
    0
    خرید شما
    کارت شما خالی می باشدبازگشت به فروشگاه