• همکاران فعال: 13634
  • محصولات موجود: 5389

تفاوت گوشی اکتیو و نات اکتیو آیفون

اگر از طرفداران گوشی‌های آیفون باشید قطعاً می‌دانید که آنها به صورت اکتیو و نات اکتیو در بازار عرضه می‌شوند. طبیعتاً هر کسی دوست دارد بداند که تفاوت گوشی آیفون‌ اکتیو با نات اکتیو در چیست؟ در حقیقت موضوع اکتیو بودن یا نبودن آیفون تبدیل به یک دغدغه مهم برای خریداران این تلفن همراه شده است. البته اینکه کاربران بتوانند تشخیص دهند گوشی مورد نظرشان اکتیو یا نات اکتیو است قطعاً موضوع مهمی در هنگام خرید خواهد بود. اگر شما هم از علاقمندان به آیفون هستید و می‌خواهید یکی از تلفن‌های همراه تولیدی اپل را خریداری کنید باید با این موضوع آشنا شوید. در ادامه سعی می‌کنیم به بررسی آیفون اکتیو و نات اکتیو و تفاوت آن بپردازیم.

نحوه تشخیص گوشی آیفون اکتیو از آیفون نات اکتیو

با توجه به توضیحاتی که در بخش قبلی خدمتتان بیان کردیم قطعاً برای شما هم این سوال ایجاد شده است که تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو و نحوه تشخیص آن چگونه است. بهترین و آسان‌ترین راهی که با کمک آن می‌توانید تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو را تشخیص دهید مراجعه به وب سایت اپل است. بر روی تمامی تلفن‌های تولید شده توسط برند اپل شماره سریال یا شناسه IMEI وجود دارد. شما باید وارد سایت اپل شوید و با کمک شماره سریال یا شناسه موبایل متوجه شوید که آیا قبلاً روشن شده است یا خیر. اگر مشاهده کردید که پیام NOT active در بخش Activation Status نمایان شد آنگاه می‌توانید مطمئن باشید که گوشی شما در گذشته روشن نشده و تاکنون فرایند فعالسازی آن اجرایی نگردیده است. 

اموزش جامع و کامل تفاوت ایفون های اکتیو و نات اکتیو و نحوه تشخیص انها 

 

 

 

تفاوت گوشی اکتیو و نات اکتیو ایفون

گوشی آیفون اکتیو به چه معنا است؟

برای اینکه تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو را به خوبی بتوانیم درک کنیم، لازم است ابتدا تعریف مختصری از آنها بدانیم. ابتدا به سراغ آیفون‌های اکتیو می‌رویم. قطعاً شما هم به خوبی می‌دانید که اکتیو در لغت به معنای فعال شدن است. به گوشی‌های آیفونی که فقط یک مرتبه روشن شده باشند در بازار ایران، آیفون اکتیو می‌گویند. مهمترین تفاوت مدل تلفن‌های همراه نسبت به گوشی‌های آکبند در قیمت آنها است. آیفون‌های اکتیو قیمت کمتری در مقایسه با گوشی‌های آکبند خواهند داشت. اگر به فروشندگان مختلف موبایل مراجعه کنید و قیمت آیفون ۱۲ یا ۱۳ را مورد بررسی قرار دهید متوجه این موضوع خواهید شد. متاسفانه بسیاری از کاربران ایرانی فکر می‌کنند که گوشی اکتیو شده گوشی دست دوم و کارکرده است. این در حالی است که این گوشی‌ها فقط یک مرتبه روشن شده و فرایند فعال شدن در آنها انجام شده است.

مطالعه بیشتر :خرید عمده لوازم جانبی موبایل 

گوشی آیفون نات اکتیو به چه معنا است؟

با مفهوم آیفون اکتیو آشنا شدیم و اکنون برای اینکه ادامه تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو را بررسی کنیم باید به سراغ تعریف نوع نات اکتیو برویم. موبایل‌هایی که تحت عنوان آیفون نات اکتیو در بازار به فروش می‌رسند، تلفن‌های همراهی هستند که کاربر شخصاً برای اولین بار آن‌ها را روشن می‌کند. به عبارت بهتر این تلفن‌ها قبلاً فرایند فعالسازی را پشت سر نگذاشتند و به صورت نات اکتیو در اختیار کاربر قرار می‌گیرند. این گوشی‌ها قبل از اینکه کاربر آنها را روشن کند به وسیله هیچ شخص دیگری روشن نشده‌اند و از جعبه هم خارج نگردیده‌اند. در حقیقت فرایند فعال سازی گوشی‌های نات اکتیو باید توسط خود کاربر انجام شود. دقت داشته باشید که فرایند فعال‌سازی گوشی‌های آیفون در ایران موضوع بسیار مهمی محسوب می‌شود که در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

گوشی آیفون نات اکتیو به چه معنا است؟

 

چرا گوشی آیفون اکتیو می شود؟

طبیعتاً برای اینکه بدانیم تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو چیست ابتدا باید این را مشخص کنیم که چرا اصلاً نیاز به اکتیو کردن گوشی آیفون داریم. متاسفانه یکی از مشکلات بزرگی که مردم ایران سالیان طولانی است با آن دست و پنجه نرم می‌کنند تحریم‌های بین‌المللی می‌باشد. به دلیل همین تحریم‌ها هیچ نماینده رسمی از اپل در کشور ما حضور ندارد. عدم حضور نمایندگی رسمی اپل در ایران به این معنا است که این شرکت هیچ گونه خدماتی در قبال محصولات خود به کاربران ایرانی ارائه نمی‌کند.

در واقع اصلاً محصولات اپل به صورت مستقیم وارد بازار ایران نمی‌شوند و وارد کنندگان آیفون باید در بازار کشورهای همسایه این محصول را خریداری کرده و سپس به ایران بیاورند. اگر اپل در بازار ایران نماینده رسمی داشت، موضوع اکتیو کردن آیفون اصلاً برای کاربران اهمیتی پیدا نمی‌کرد. به خاطر نبود همین نماینده رسمی وارد کنندگان آیفون ابتدا باید این گوشی‌ها را در یکی از کشورهای خارجی با آی‌پی آن کشور فعال سازی کنند و سپس وارد ایران نمایند. در حقیقت تلفن‌های اکتیو و نات اکتیو از نظر سخت افزاری و حتی تا حدودی نرم‌افزاری هیچ تفاوتی با هم ندارند. 

مطالعه بیشتر : خرید عمده لوازم جانبی موبایل مشهد 

تفاوت آیفون ۱۳ اکتیو و نات اکتیو

مهمترین تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو در مورد قیمت این محصولات است. البته فرق قیمت اکتیو و نات اکتیو در گوشی‌های آیفون سری ۱۲ آنقدر زیاد نبود که کاربران را دچار چالش کند. با این وجود موضوع در مورد آیفون ۱۳ کاملاً متفاوت است. طبق تحقیقاتی که در بازار به عمل آمده گویا اکتیو یا نات اکتیو بودن آیفون ۱۳ سبب تفاوت قیمت چند میلیونی برای این موبایل شده است. البته در حال حاضر هر دو مدل آیفون ۱۳ در بازار ایران وجود دارد و شما می‌توانید هر کدام از آنها را خریداری کنید. 

هرچند قطعاً تفاوت قیمت‌های زیادی در مورد آیفون ۱۳ اکتیو و نات اکتیو در بازار مشاهده خواهید کرد. ضمناً اگر تا به حال برای خرید آیفون به بازار نرفته باشید احتمالاً پیش خودتان می‌گویید منطقی است که آیفون اکتیو شده خریداری کنید اما به یک نکته مهم دقت ندارید. هیچ تضمینی وجود ندارد که موبایل‌های اکتیو شده قطعاً نو و جدید باشند و محصولی کارکرده و دست دوم نباشند. در مورد موبایل‌های نات اکتیو اما موضوع کاملاً متفاوت است و آنها قطعاً جدید هستند و تا به حال حتی روشن نشده‌اند.

تفاوت آیفون ۱۳ اکتیو و نات اکتیو

 

گوشی ACTIVE بخریم یا NOT ACTIVE؟

با توجه به مطالبی که در مورد تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو بررسی کردیم طبیعتاً شما هم دوست دارید بدانید که خرید کدام یک از این محصولات بهتر و منطقی‌تر خواهد بود. قبل از هر چیزی باید به این مورد دقت کامل داشته باشید که این دو مدل تلفن همراه آیفون از نظر کارکرد، طراحی ظاهری، بسته‌بندی و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هیچگونه تفاوتی با هم ندارند. تنها تفاوت آنها همان چیزی است که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم یعنی اکتیو شدن. آیفون‌های اکتیو قبل از ورود به ایران فعال سازی می‌شوند و شما دردسری بابت این موضوع نخواهید داشت اما آیفون‌های نات اکتیو را خودتان باید فعال‌سازی کنید که کاری پر دردسر است. تنها چیزی که در مورد گوشی‌های اکتیو شده باید به آن دقت داشته باشید بررسی استوک نبودن آنها است. ضمناً به این مورد هم دقت داشته باشید که آیفون نات اکتیو هزینه بیشتری برای شما ایجاد خواهد کرد.

مطالعه بیشتر :خرید عمده لوازم جانبی موبایل در اصفهان

گوشی ACTIVE بخریم یا NOT ACTIVE؟

گوشی اکتیو بهتر است یا نات اکتیو؟

با توجه به توضیحاتی که در مورد تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو خدمت شما بیان کردیم، متوجه شدید که تفاوت زیادی بین آنها وجود ندارد. در حقیقت نمی‌توانیم بگوییم کدام یک از این محصولات بهتر یا بدتر است. اگر گوشی اکتیو شده دست دوم نباشد هیچ تفاوتی از نظر امکانات با گوشی نات اکتیو ندارد. تنها تفاوت آنها در هزینه است که البته آن هم چشمگیر نیست و می‌توان از آن چشم پوشی کرد.

مطالعه بیشتر : خرید عمده کابل شارژ

آیفون ۱۳ نات اکتیو چیست؟

گوشی آیفون ۱۳ نات اکتیو در حقیقت تلفن همراهی است که فعال سازی نشده باشد. به عبارت بهتر اگر گوشی آیفون ۱۳ را به صورت آکبند خریداری کنید و برای اولین بار خودتان آن را روشن نمایید، این تلفن همراه نات اکتیو نامیده می‌شود. پس از اینکه شما این محصول را خریداری کردید خودتان باید فرایند فعال سازی آن را به طور کامل انجام دهید. تا وقتی گوشی را فعال نکنید امکان استفاده از آن را نخواهید داشت.

مطالعه بیشتر : خرید عمده کیف لپ تاب 

از کجا بفهمم آیفون کی اکتیو شده است؟

در بحث تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو در مورد این صحبت کردیم که می‌توانید با استفاده از شماره سریال موبایل اکتیو بودن یا نبودن تلفن همراه خودتان را متوجه شوید. برای اینکه بخواهید تاریخ اکتیو شدن را بفهمید لازم است وارد سرویس Check Coverage در سایت اپل شوید. با ورود به این سایت و وارد کردن شماره سریال موبایل خودتان می‌توانید از اعتبار دستگاه اطلاع پیدا کنید و مطمئن شوید که اورجینال باشد. در این سایت اطلاعات مربوط به زمان اکتیو شدن موبایل هم در اختیار شما قرار می‌گیرد. ضمناً با کمک این سرویس شما می‌توانید از تاریخ انقضای گارانتی موبایل خود یا مدت زمان پشتیبانی تلفنی آن آگاهی پیدا کنید.

از کجا بفهمم آیفون کی اکتیو شده است؟

آیا لازم است گوشی آیفون نات اکتیو را فعال کنیم؟

در تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو گفتیم که مهمترین فرق بین این دو محصول فعال بودن یا نبودن آنها است. طبیعتاً یک موبایل تا زمانی که فعال نشود قابلیت استفاده نخواهد داشت. اینکه بگوییم آیفون نات اکتیو را فعال کنیم یا نکنیم سوال فوق العاده عجیبی است. شما تا زمانی که آیفون نات اکتیو را فعال نکنید نمی‌توانید از آن استفاده نمایید. در واقع اگر شما می‌خواهید این موبایل را برای مصرف شخصی خریداری کنید حتماً باید آن را فعال کنید. بدون اکتیو کردن آیفون، این محصول هیچ کاربردی برای شما نخواهد داشت. اگر آیفون خودتان را اکتیو نکنید در حقیقت پول خودتان را برای خرید آن هدر داده‌اید.

مطالعه بیشتر : پخش عمده لوازم جانبی موبایل بندر گناوه 

آیفون اکتیو یا آیفون نات اکتیو؛ کدام را باید خرید؟

اینکه آیفون اکتیو بخرید یا به سراغ آیفون نات اکتیو بروید کاملا بستگی به خودتان دارد. قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت آیفون‌های نات اکتیو از آیفون‌های اکتیو بیشتر است. طبیعتاً شما باید به بودجه خودتان نگاه کنید و سپس اقدام به خرید یکی از این محصولات نمایید. آیفون‌های اکتیو علاوه بر اینکه قیمت پایین‌تری نسبت به نات اکتیو دارند، فرآیند فعال‌سازی را هم پشت سر گذاشته‌اند و یکی از بزرگترین چالش‌ها را از پیش روی شما برداشته‌اند. تنها ویژگی مهم آیفون نات اکتیو این است که اورجینال بودن آن مشخص است و نیاز به بررسی ندارد. با این وجود، اکتیو کردن آیفون‌های نات اکتیو خودش هم مشکل بزرگی است که باید در صورت خرید آن را انجام دهید. البته در مورد موبایل اکتیو شده هم تشخیص دست دوم بودن یا نبودن آن کار به شدت سختی محسوب می‌شود.

آیفون اکتیو یا آیفون نات اکتیو؛ کدام را باید خرید؟

آیا گوشی‌های اندروید اکتیو یا نات اکتیو هم وجود دارند؟

شاید مطالعه تفاوت آیفون اکتیو و نات اکتیو برای بسیاری از کاربران این ابهام را به وجود آورده باشد که آیا گوشی‌های اندروید هم چنین شرایطی دارند. به طور کلی باید در نظر داشته باشیم که گوشی‌های اندروید برخلاف آیفون به صورت مستقیم وارد بازار ایران می‌شوند. برای فعال کردن این گوشی‌ها نیازی به این نیست که از یک آی پی خارجی استفاده شود. شما با آی‌پی‌های ایرانی هم به راحتی می‌توانید هر نوع گوشی اندروید را فعال سازی کنید. در حقیقت این گوشی‌ها در کشور خودمان و در هنگام خرید شما اکتیو می‌شوند. پس چیزی به عنوان اندروید نات اکتیو اصلاً در بازار ایران وجود ندارد که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم. اکتیو و نات اکتیو بودن فقط مخصوص گوشی‌های آیفون است که فعال سازی آنها در کشور ما امکان‌پذیر نیست و باید در دیگر کشورها اکتیو شوند.

مطالعه بیشتر : پخش عمده لوازم جانبی موبایل در تبریز 

آیا گوشی‌های اندروید اکتیو یا نات اکتیو هم وجود دارند؟

 

 

 

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
Compare ×
Let's Compare! Continue shopping
X
0
    0
    خرید شما
    کارت شما خالی می باشدبازگشت به فروشگاه